Kraanvogels.

8 mrt

Het beeld zat in mijn hoofd hoe het jurkje voor Kleine Zus eruit moest zien.  En hoe schattig ze ermee zou zijn.

 

 

Voorkant

 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

*

Een vleugje paspel.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Op verzoek foto’s met model!

 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

En de enigste “frontale” foto want al de rest was van dit kaliber:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

En het is zo schattig als ik gedacht had!

 

 

 

*Er zou iemand mij eens goed moeten uitleggen hoe dat zit met doorlopende prints.  Met de uitleg van Nele kom ik al veel verder dan de vorige maaksels.  Maar toch is er nog iets niet goed, maar ik weet niet wat ik mis doe…  Dus, uitleg welkom!

 

 

Patroon: Bovenstuk uit Stof voor durf-het-zelvers / rok: rimpelrok

Stof: Cloud9 uit de Stoffenkamer.

Fournituren: Hexagoon

21 Reacties to “Kraanvogels.”

  1. Zuly.be maart 8, 2013 at 09:09 #

    Hendrikje, maaaar zoooooo mooi zeg!! smelt!

  2. Neel maart 8, 2013 at 10:01 #

    Heel mooi!

  3. Esther maart 8, 2013 at 10:37 #

    Het is echt wonderschoon! Prachtig met dat zachroze… Smelt!
    En je print loopt toch prachtig door?
    Gisteren kwam het winnende gele stofje van je give away binnen, dank!! Ik ga eens gauw nadenken wat daarvan te maken!

    • dezusjes maart 8, 2013 at 11:06 #

      Kijk maar eens heel goed, het loopt niet door… Pootjes verdwijnen.

      • Esther maart 8, 2013 at 12:15 #

        Kniesoor die daarop let ;)
        Ik heb helaas geen tips voor je, ik laat prints zelden doorlopen. Maar de uitleg van Nele klonk in

      • Esther maart 8, 2013 at 12:16 #

        Kniesoor die daarop let ;)
        Ik heb helaas geen tips voor je, ik laat prints zelden doorlopen. Maar de uitleg van Nele klonk in orde

  4. Riet maart 8, 2013 at 10:38 #

    Zalig schattig! ♥ die pamperkont onder dat jurkje uit!

  5. JoChapeau maart 8, 2013 at 10:46 #

    Je zegt daar zo iets … echt superschattig !

  6. Nele maart 8, 2013 at 12:30 #

    Supermooi dat kleedje! Ik kocht het stofje een paar weken geleden ook. Kan niet wachten om er iets mee te maken.

  7. miestaflet maart 8, 2013 at 13:00 #

    Heel mooi! Ik smolt ook voor dat stofje en had iets gelijkaardig in gedachten. De stof is ook zo zalig zacht hé!

    Bedoel je de doorlopende print aan de blinde rits? Ik leg mijn éne reeds geknipte achterpand met naadwaarde op de stof en zoek de aansluiting op de stof. Dan flap ik de naadwaarde van het reeds geknipte pand weg en leg mijn ander patroon met weggeflapte naadwaarde, ernaast. Je moet namelijk ervoor zorgen dat de tekening doorloopt met de twee naadwaarden (voor de blinde rits) weggeklapt. Dan neem je het reeds geknipte pand weg, flap je de naadwaarde terug van het andere pand en knip je.

    Oh, dat klinkt ingewikkeld zo, maar eigenlijk is dat heel gemakkelijk.

    • dezusjes maart 8, 2013 at 13:18 #

      Merci merci merci! Ik heb net nog twee ap geknipt met 1 keer de naadwaarde en het klopt niet dus inderdaad bij de volgende, twee keer de nw!

  8. Les Mademoiselles maart 8, 2013 at 15:28 #

    Maar zooo schattig! Ze is om op te eten, zo uitgedost! Jij bent echt in ferme naaimodus hé, ik zie dat hier graag verschijnen allemaal :-)

  9. Lies maart 8, 2013 at 16:13 #

    Zo Schattig, komt net over haar pamperke.

  10. De Zuster Van maart 8, 2013 at 18:27 #

    Dat had je echt goed ingebeeld, want het is inderdaad superschattig! En dat koddig poepke dat er dan onder uit komt, geweldig!

  11. kleine zus maart 8, 2013 at 18:56 #

    Hoe cute is dat? Zo zalig. Helemaal klaar om in de catalogus van filou en friends te gaan sttan.

  12. Mama Maakt... (Petra) maart 8, 2013 at 19:08 #

    Echt heel schattig en goed gemaakt!

  13. eva maria maart 9, 2013 at 06:04 #

    Heeeeel mooi én schattig! Van doorlopende prints ken ik niks, voorlopig toch nog niet …

  14. Riet maart 12, 2013 at 07:30 #

    Hier is trouwens nog een extra uitleg over doorlopende prints: http://missyn-84.blogspot.be/2011/12/doorlopende-uilen-en-wat-mijnen-truk-is.html

  15. dezusjes maart 12, 2013 at 08:12 #

    Mercikes Riet! Ik ga het direct eens testen…

Laat hier een berichtje achter

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 125 andere volgers

