Flowers and ginger*

7

 

* Met Stars heb het ik het beroemde hemdje al eens gemaakt.  Na een rondje inspiratie wist ik het zeker.

Gingerbread hemdjes kunnen ook voor meisje.

 

5

 

 

2

 

Met een paar extra details lijkt het zelfs heel erg meisjes achtig.

Met ons tweetjes trokken we richting Hexagoon.  Grote zus mocht zelf kiezen welke kleur van biais en  de knoopjes.

 

10

 

8

 

9

 

En het kind weet wat ze kiest!

 

6

 

En het stofje  ♥    Weinig woorden kan ik vinden die dit stofje kunnen omschrijven!  Zalig…

 

1

 

Nu nog de zon en we zijn vertrokken!

 

 

*

 

 

20 gedachtes over “Flowers and ginger*

    • Natuurlijk! Ook al heb ik niet zo veel gedaan. Ik neem voor mijn 5 jarige maat 4. Ik weet dat deze hemdjes breed vallen dus dacht ik wat kleiner te nemen voor haar. Het is nog steeds ruim.
      Het bovenstuk moet ook een heel pak korter dan een hemdje voor jongens. Ik heb het hemdje eerst gewoon gemaakt en dan met een basic bovenstuk vergeleken hoe lang het moet zijn.
      het rokdeel is een beetje freewheelen. Ik heb nu gekozen voor een stolpplooi in het middenvoor om dan om de drie cm een plooi te maken. maar je kan er even goed een rimpel rokje onderzetten.
      Voor ik het rokdeel er aan zet stik ik de onderkant van het bloesje dicht aan het knopenpat.
      Voor de rest heb ik niets veranderd.
      Succes!

  1. Hey buurvrouw 🙂 Op zoek tussen alle blogberichten het jouwe tegengekomen…. Ik naai ook veel voor de kleinkindjes, maar ben bijlange nog zo bedreven niet als jij. Mooi!!!

Laat hier een berichtje achter

